Asas Penubuhan

Bahagian Khidmat Pemasaran (BKP) ditubuhkan pada 1 Mei 2008. Tujuan bahagian ini ditubuhkan adalah untuk memendekkan rantaian pemasaran iaitu mengurangkan peranan orang tengah dan jualan terus ke kilang. BKP juga memantapkan sistem pemasaran dengan memantau dan mengawal harga getah peringkat ladang supaya tiada manipulasi atau dimonopoli oleh mana-mana pihak. Di samping itu, BKP juga mengekalkan dan mengukuhkan dasar kerajaan berhubung harga getah dan lain- lain dasar yang berkaitan. Sudah menjadi kelaziman, setiap matlamat usahawan adalah untuk mengaut keuntungan yang maksimum dengan kerja yang mereka lakukan. Hal ini kerana, setiap kejayaan dan kegagalan sesebuah organisasi itu, jika pengurus itu menggunakan kebijaksanaanya untuk mengendalikan syarikat supaya teratur, selaras dengan peraturan dan undag-undang serta matlamat organisasi tersebut, mungkin sesebuah organisasi itu dapat menempa kejayaan yang akan datang.Begitu juga di RISDA, Bahagian Khidmat Pemasaran adalah bahagian yang penting sekali dalam melaksanakan urusan pemasaran getah bagi membantu pekebun kecil..


MOTTO

Pemasaran Mantap, Pekebun Kecil Bahagia



VISI
Menjamin Pemasaran Getah dan Sawit Pekebun Kecil pada Harga Terbaik


MISI
Memperkasa Pekebun Kecil Dalam Pemasaran Getah dan Sawit


OBJEKTIF
Menjelang tahun 2015 pekebun kecil memperoleh harga getah sekurang-kurangnya 80% dari harga f.o.b. dan BTS 18% dari harga MSM hantaran tempatan

1 comment:

  1. harap dpt myalurkan maklumat-maklumat yg terkini untuk pengetahuan dan pemindahan teknologi kepada kumpulan sasar. -Frontliner-

    ReplyDelete